L'Ajuntament d'Olesa ha decidit tancar temporalment l'espai de l'Areny del Molí on al darrer mes han mort més de 30 gats. La mesura de precaució es pren ara a l'espera de conèixer els resultats de les proves de l'Agència Catalana de Residus que determini si hi ha relació directe entre les morts i un presumpte abocament il·legal de residus a la zona. De moment, les autòpsies practicades pel departament veterinari de la Universitat Autònoma de Bellaterra conclouen que la mort dels gats no ha estat natural, sinó per un “bacteri aliè”.
La setmana passada els vam exposar la denúncia pública del PP d'Olesa per un presumpte delicte contra el medi ambient comès a l'Areny del Molí d'Olesa i que podia ser la causa de la mort de més de 30 gats al llarg del darrer mes. Llavors, encara mancava el resultat de les autòpsies i de l'agència catalana de residus per determinar si existia relació entre el presumpte abocament i la mort dels animals.
A l'espera dels resultats, i com a mesura de precaució també vers les persones, l'Ajuntament d'Olesa decidia en la darrera sessió plenària, i amb els vots favorables de tots els partits olesans, tancar temporalment el pas a l'espai anteriorment esmentat. I és que la formació popular portava a ple una moció on es demanava precisament aquesta mesura.
Jordi Manfredi, regidor del PP d'Olesa, plantejava al ple de l'Ajuntament d'Olesa la moció presentada per la seva formació. Que té per objectiu denunciar els presumptes delictes que s'hi hagin produït.
Així, tal com reclamava la moció del PP, s'acordava també en ple que si els resultats determinaven l'existència d'un abocament de material contaminant, l'Ajuntament d'Olesa denunciï el cas davant el jutjat corresponent per un presumpte delicte contra el medi ambient i per un altre de maltractament d'animals. En tot cas, es confirmi o no l'existència d'un abocament també es va acordar obrir un expedient a l'empresa encarregada dels treballs, per realitzar-los sense els pertinents permisos.
Jordi Cornellas, regidor de Medi Ambient d'Olesa exposava en el propi ple les actuacions preses per l'Ajuntament d'Olesa davant aquests fets. Per Cornellas, també el tècnic municipal recomana, com a precaució, tancar l'espai.
El regidor responsable de Medi Ambient, explicava també, que des de l'Ajuntament d'Olesa s'ha consultat a les diferents entitats de pescadors del municipi per conèixer si havien detectat també problemes en la fauna d'aquest espai. Segons Cornellas, des dels pescadors de la zona no s'ha detectat cap problemàtica.
Sobre la mateixa qüestió, des del Bloc Olesà, Pere Planas es qüestionava si les obres que podrien ser les causants del delicte tenien permís o llicència municipal, i sinó era així demanava que es procedís a l'obertura de l'expedient corresponent.
Pel regidor de disciplina urbanística, Víctor Serrano, des del Departament s'havia constatat la no existència de permís per a la realització dels treballs, i per tant es mostrava disposat a incloure en la moció, un acord pel qual s'estableixi que l'Ajuntament d'Olesa iniciarà el corresponent expedient de disciplina urbanística.
Al marge de la moció aprovada a ple i per la qual, des d'aquest passat divendres, una part de l'Areny del Molí està tancada, s'han conegut ara un dels resultats esperats.
Així, segons el Departament de Veterinària de la Universitat de Bellaterra, l'autòpsia practicada als gats morts ha determinat que la causa la mort no obeeix a causes naturals sinó a “un bacteri aliè”.
Malgrat aquestes dades, encara no es pot assegurar que la causa sigui un possible abocament tòxic que hi va haver a la zona de l'areny del Molí, a prop del polígon Càtex-Molí, el dia de Reis. La hipotètica relació entre un fet i l'altre se sabrà del cert quan l'Agència Catalana de Residus disposi dels resultats de l'anàlisi que s'està fent del terreny.
Mentrestant, l'Ajuntament d'Olesa ha decidit acordonar la zona fins que no se sàpiguen les causes exactes de la mort dels gats, ja que hi ha el temor que si realment hagués estat per culpa d'un component tòxic, aquest pogués afectar també algun ciutadà que passegi o faci esport a la zona, com és habitual.
Font: Olesa Ràdio